گل مرداب

شخصی

گل مرداب

شخصی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

یادمه کلاس چهارم ابتدایی که بودم مبصر آبخوری بودم.. اون موقع ها مبصرا برا خودشون ارج و قربی داشتن و بچه ها ازشون حساب می بردن.. بهم گفته بودن که حواست باشه بچه ها سر آب خوردن دعوا و بزن بزن نکنن.. آخه هم تعداد شیرا کم بود و هم اینکه چون وقت زنگ تفریح کم بود و تعداد بچه ها زیاد همیشه دعوا بود سر آب خوردن.. همدیگرو هل میدادن.. نمی ذاشتن طرف بیشتر از چند ثانیه سرش زیر شیر باشه و خلاصه داستانی بود.

منم از اونجایی که خیلی دوست داشتم نظم و انضباط رو حاکم کنم مثل شمر وایمیسادم دم آب خوری و خودم دست بکار میشدم.. به همه اولش می گفتم زود میخوری میری کنار که نفر بعدی هم بتونه بخوره.. بعضیا گوش می کردن و بعضیا نه.. اینم بگم که نمیزاشتم کسی با دهن از شیر آب بخوره.. پسرا هم که لیوان نمی آوردن.. برای همین دستشونو می گرفتن زیر شیرو آب می خوردن و باید اینکارو سریع انجام می دادن.. همیشه تو ذهنم بود اونایی که گوش نمی کردن و مدت زیادی دم شیر وایمیسادن و نمیزاشتن بقیه آب بخورن رو ی کاری کنم که حواسشون جمع بشه و دیگه تکرار نکنن.. برای همین هر کس آب خوردنو طول میداد با لگد محکم میزدم در کونش.. البته اول نگاه می کردم که شیر آب تو دهنش نباشه بعد میزدم.. انقد این لگد زدنه حال میداد که نگو.. بچه هام از ترس اینکه وسط آب خوردن لگد نخورن دو تا قلوپ می خوردن و میرفتن کنار که نفر بعدی بخوره.. زنگ کلاس هم که می خورد دیگه محال ممکن بود بزارم کسی آب بخوره.. لگد بود که پرتاب می کردم.. اونام چون مبصر بودم می ترسیدن عکس العمل نشون بدن.. اسمشون و می نوشتم و شلنگ کف دستشون می خورد.. البته خودمم شلنگ خیلی خوردما..

خلاصه بعد از مدتی محل آب خوری رو نظم افتاد.. اونم نه بخاطر اینکه بچه ها رعایت کنن و فرهنگشون بالا بره.. از ترس اینکه هر لحظه تاخیر ممکن بود یه لگد نثار کونشون کنه.. و اینکه هر کی خارج از صف می خواست بره آب بخوره نمی ذاشتم.. می کشیدمش بیرون و دیگه نمیذاشتم آب بخوره..

از همون موقع متوجه بودم که برای نظم دادن به کارها باید زور گفت.. با آزاد گذاشتن و کاری به کارشون نداشتن همه چی به هم می ریخت.. البته الان ادعای دموکراسی دارم ولی میدونم که دموکراسی رو با زور باید در جامعه نهادینه کرد.. مردم به خودشون واگذار بشن همدیگرو می خورن.. و متاسفانه سیاست حاکم هم همین روال فعلی رو بیشتر می پسنده.