گل مرداب

شخصی

گل مرداب

شخصی

ظهر مرداد و بلور سازی

يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۰۴ ق.ظ

اون موقع ها که خیلی کوچیک بودم، شاید حدود بیست و هفت هشت سال پیش. تابستونا که می رفتم در مغازه بابام که تو کوچه ها ول نگردم یکی از دوستام تو بلور سازی کار می کرد.. چون به مغازه بابام نزدیک بود منم میرفتم دم کارگاه بلور سازی و ساعت ها میشستم و به کار کردن کارگرا، دم کوره داغ نگاه می کردم.. تابستون بود و هوا گرم.. دم کوره هم جهنم بود..

وقتی میدیدم به چه زوری به لوله ای که میکنن تو شیشه مذاب و درش میارن و بهش فوت میکنن و از فوت و چرخش دستشون حباب بلوری درست میکنن و بعد میزارنش تو قالب و پارچ و گلدون و چیزای بلوری دیگه ازش بیرون میاد، خیلی حال میکردم.. دوست داشتم منم برم یکی از اون میله های داغی که به سرش شیشه مذاب چسبیده بود رو بردارم و توش فوت کنم و باهاش چیزی بسازم..

به مامانم گفتم می خوام برم بلور سازی کار کنم.. گفت تو بی خود کردی.. حالا مردم بگن بخاطر پول بچه شونو گذاشتن بلور سازی.. بگن حاج ممد پسرش تو بلور سازی کار میکنه.. بچسب به همین شغل بابات.. از همه کاری بهتره.. کار بابای من نقاشی ماشین بود.. منم از این کار نفرت داشتم و دارم. اصلن یکی از محرکای قوی من برای درس خوندن همین کار نکردن پیش بابام و نقاش ماشین نشدن بود..

خلاصه نذاشتن من برم.. واقعنم کار سخت و مشکلی بود.. کنار کوره ای که احساس می کردم گرماش مثل تعریفیه که از جهنم میکنن، ایستادنشم سخت و غیر ممکن بود چه برسه به اینکه بخواهی کار به اون سختی ام انجام بدی.. هنوزم که هنوزه دوست داشتم برای یه ساعتم که شده تو اون کارگاه گرم و سوزان کار می کردم..

شاید یکی از فواید بچه جنوبی ترین قسمت شهر بودن همینه که با چیزایی مانوس میشدی که برای خیلی ها نامانوسه..

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۲۲
  • ۲۵۹ نمایش

نظرات (۲)

سلام
چقدر جالب بود :)
منم اتفاقا همیشه کار بلور سازا رو دوست داشتم و دارم :)
ولی من جای شما بودم همین الانم میرفتم از نزدیک حتی برای یکساعت شده تجربه میکردم :)
کسب تجربه ی چیزای که آدم دوست داره شیرینه :)
امیدوارم یه روز این تجربه رو کسب کنین :)
اگر کسب کردین بجای من اون فوت مخصوص بلور سازی رو انجام بدین من که نفسم زیاد نیست :))
موفق باشین:)
یکی از ارزوهای من این بوده که  روزی بتونم یه بلور رو تو این بلور سازیا درست کنم .ولی قبل از اینکه خیلی دیر بشه برو و تجربش کن شده یک بار برای تمرین هم باشه دو حالت بهت می ده یا می بینی همچین مزه خاصیم نداشت و اینقد مدت الکی دلت می خواستش و یا مزه شیرینش به روانت می چسبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی